La majoria dels nois i noies de sisè juguem al Cementiri a l’hora del pati del menjador i, a vegades, a l’hora del pati. El joc és popular en la nostra classe per la diversió que ens dona el joc. La gran majoria de vegades juguem a l’esquerra del sorral. Juguem més noies que nois, perquè som unes set o vuit noies i dos nois, però a vegades també hi juguen quatre nois.
Tots els que juguem opinem que el joc és molt divertit: llençar la pilota i donar-li a un company i eliminar-lo, i els desavantatges del joc és que si ets molt competitiu et pots enfadar, si perds o li dones a algú i et diuen que no val, o quan potser t’eliminen i estàs quasi tota l’estona.
Les regles de joc del Cementiri són:
- Que no pots travessar les línies de cada camp.
- I també si alguna persona que està morta perquè la pilota li dona al cos, la persona que t’ha donat reviu i tu t’elimines.
- Un altre cosa és que si alguna persona que està morta et dona en alguna part del teu cos, t’elimines igualment.
- També heu de tenir en compte que si algú de l’altre grup et dona al cap amb la pilota, no estàs eliminat.
- I també no us heu d’oblidar Si t’eliminen, has d’anar al camp de morts que està situat en una part del camp de l’altre grup. Tots heu de respectar les línies del camp del joc.
- Teniu en compte que si la pilota bota i et toca, no estàs eliminat.
- El joc es juga amb una pilota i si algú d’un altre equip llança la pilota i et toca, estàs eliminat.
- Si t’han eliminant, obligatòriament has de tirar tu.
- Si tot el teu equip s’elimina i et quedes d’últim/a i t’eliminen, tenen tres tirs que tu pots escollir de llençar-los tots o solament. Un, però has de llençar tu primer.
Ens encanta passar estones jugant al Cementiri. Us hi apunteu?
