Després de 3 anys de dissenys, propostes, dibuixos, recollida de diners, festes… il·lusions i molta paciència: JA TENIM LA GEGANTONA A L’ESCOLA!
Ahir, representants de l’AFA de l’escola, la van anar a buscar a Navata, un poble de Girona. L’han fet el Taller Ventura & Hosta, encapçalat pel David Ventura.
La classe de 6è hem aprofitat per saber-ne més i li hem preguntat. Aquí teniu els nostres dubtes i les seves respostes:
SOBRE LA GEGANTETA
-
Has dibuixat primer com volies que fos? No, hem seguit el dibuix que ens vàreu fer arribar des de l’escola.
-
Quin procés has seguit? Model de fang, motlles de guix, còpia de cartró pedra i cola, pintat, estructura de fusta ajustada la figura i vestit pintat a mà reproduint el dibuix dels infants.

-
Amb quins materials l’has fet? Cartró, pedra, fusta i roba.
-
Quina ha estat la part més difícil de fer? El model perquè fos com el del dibuix.
-
Què t’agradaria que la gent sentís quan la vegi? Que ha quedat tal i com ells la volien.

-
Si pogués parlar, què creus que diria la Geganteta del Mas? Que està molt contenta de compartir la seva vida amb tots vosaltres.
-
Si la Geganteta tingués poders màgics, quins creus que tindria? Els de cantar i ballar tota sola.

SOBRE L’OFICI D’ARTESÀ o CONSTRUCTOR DE GEGANTS
-
Quan vas decidir dedicar-te a aquesta professió? Fa molts anys vaig començar fent titelles i després els titelles s’han anat fent grans i s’han convertit en gegants…
-
Quant fa que t’hi dediques? 46 anys
-
Si haguessis d’explicar el teu ofici com una recepta de cuina, quins ingredients tindria? Posarem fang, gui, cartró, cola i fusta. Ho remenem tot i amb molta paciència surt una geganta.
-
Quin error t’ha ensenyat més al llarg de la teva trajectòria com a artesà? Pensar que una feina està acabada quan encara no ho està, encara que es un error fàcil d’arreglar, acabes la feina i ja ho tens solucionat.
-
Has tingut mai un gegant o geganta que t’hagi sorprès un cop acabat o acabada? Tots son una sorpresa un cop están acabats…
-
Què creus que sent el públic quan connecta amb un gegant? Suposo que alegria i ganes de festa.
-
Què fa que un gegant “balli bé”? El noi o noia que el porta. És important que tingui un bon ritme i que li agradi ballar.
- Quins consells donaries a les persones que l’han de fer ballar? Que es deixin portar per la música.
-
Si la Geganteta del Mas somiés, amb què creus que somiaria? En tenir una parella per no ballar tota sola.
-
Quin secret creus que amaguen tots els gegants? Són figures que gràcies a les persones prenen vida.
-
Com imagines els gegants d’aquí a 50 anys? Crec que igual que ara.
-
Què li diries a un infant que vol dedicar-se a ser artesà de gegants? Que estudii escultura per poder fer uns models ben macos.
