El dilluns 20 d’octubre la classe dels Trabucaires vam anar d’excursió a TV3. El curs passat vam conèixer com treballaven els periodistes de Catalunya Ràdio i aquest any hem vist com es munta un plató i com treballen els i les periodistes d’un canal de televisió.
Vam anar en 2 autobusos: l’H6 i l’X30. Vam fer 1 hora de camí!
Quan vam arribar a TV3 ens van donar unes acreditacions per poder entrar a les instal·lacions i vam visitar la sala de control que estava plena de pantalles i teclats! Quin embolic!
La Lucía, que era la nostra guia, ens va explicar què feien els treballadors i ens va ensenyar molts platós: el d’Eufòria, el de “Està passant”, el de l’Info-K i molts més. Allà ens va explicar com funcionen les càmeres, els focus, etc. També ens va dir que no podíem fer fotografies dins.
Vam veure que alguns programes utilitzaven el croma perquè es veiessin moltes imatges.
També vam veure la sala de maquillatge. Hi havia moltes perruques.
Al final ens van ensenyar un vídeo de com quedaven els programes, perquè nosaltres vam veure les instal·lacions i el material, però no els programes.
Vam tornar a l’escola a les 14h.
La meva opinió és que m’hagués agradat més poder fer alguna activitat, com a la ràdio, on vam gravar un “telenotícies”.
