/

TRABUCAIRES DEL I AL MAS!

La colla de trabucaires d'en Perot Rocaguinarda ens visita!

Classe del i les trabucaires amb els i les trabucaires de'n Perot Rocaguinarda.

El divendres 17 d’abril a la tarda, la colla de trabucaires d’en Perot Rocaguinarda del Districte d’Horta-Guinardó ens ha visitat. Han vingut 5 dels seus components i ens han explicat la història de’n Perot i hem pogut veure com vestien i com són els trabucs. Com a curiositat dir-vos que pesen entre 4 i 9 kilos! I a vegades els agafen amb una mà!

A més hem pogut fer-los aquestes preguntes:

  • Per què vas decidir ser trabucaire? Perquè havia vist molts des de petit i em cridava l’atenció.
  • Des de quan existeixen els trabucaires? Des de fa molt de temps. Hi ha documents que parlen dels trabucaires al s. XVI i abans, dels bandolers.

  • Què és exactament un trabuc? Un arma llarga que es fa servir amb pòlvora i que abans servia per a disparar i ara, per participar en les festes dels pobles i ciutats.

  • Fa molt soroll quan dispares? Sí. Nosaltres portem taps. Fan un so molt fort.

  • És perillós fer servir un trabuc? Home, una mica, perquè es fa servir pòlvora per a fer soroll i la pòlvora fa una flama que pot cremar.

  • Quant temps trigues a preparar-te abans de disparar? No gaire. El temps de carregar el trabuc amb la pòlvora i disparar.

  • En quines festes participeu? En moltes!!

  • T’agrada més sortir per La Mercè o per altres festes? A la Mercè perquè és la Festa Major de la meva ciutat.

  • La gent s’espanta o li agrada el soroll? Hi ha de tot. Fa gràcia que les famílies protegeixen als més petits i després, moltes vegades, són ells i elles qui més s’hi apropa…

  • Quin ha estat el moment més divertit que has viscut com a trabucaire? Quan vam llençar confeti, en lloc de pòlvora.

  • T’has equivocat mai disparant? Una mica, però mai he ferit cap espectador.

  • Si el teu trabuc pogués parlar, què creus que diria? Que les armes que es fessis servir fossin per a fer festes i NO GUERRES!

  • Has pensat mai en posar-li nom al teu trabuc? Sí. Normalment es diu com la persona que és la seva propietària. El meu es diu Jose Luís.

  • Quin superpoder tindria un trabucaire? El de fer que altres s’ho passin bé.

  • Si fossis un personatge d’una pel·lícula, qui series amb el trabuc? Un bandoler o bandolera.

  • Recomanaries a altres persones fer-se trabucaire? Sí, i tant! I a vosaltres també!I després hem baixat al pati i gairebé totes i tots hem pogut compartir trets amb pòlvora i amb confeti! Ha estat una tarda diferent!
    MOOOLTES GRÀCIES!!                                                                               La classe dels  i les trabucaires